Saturday, April 17, 2010

insaf


insaf? ceh alim bukan bunyiknya. menjak dua menjak ni puitis pulak ayat aku. haha. tadi pergi surau dekat tmn universiti ni. ada ceramah sempena maulud nabi. si penceramah tu pulak cikgu dekat sekolah aku merangkap imam masjid tmn universiti ni. ustaz rifqi (cmni kot eja nama dia) aku mmg minat betul dengar ustaz ni ceramah ceramah. dari sekolah dulu. setiap jumaat mmg aku akan focus dekat dia. suara dia dah boleh tarik perhatian aku. nasib baik dah kawen. HAHA. tajuk ceramah tadi 'Yang Pergi Tak Akan Kembali'. dia cerita pasal nabi muhammad. mmg best lah dia cerita. tapi sampai part mati mati aku dah lemah lutut dengar. bak tang pulak dengan lagu nasyid diaa, video orang meninggal lagi. ya allah, lemahh betol dah lutut. dia cakap kalau mak ayah rajin pergi surau tapi anak dekat rumah sembahyang tak cukup,mak ayah yang tersangkut nak masuk syurga. bomm! haha aku dah terasa dahh. teros pandang bawah.

konklusinya:
*ustaz rifqi mmg best
*sembahyang lah kamu sebelum kamu disembahyangkan fuh!
*aku agak insaf lepas balik ceramah tu, tapi tak tau lah sejam selepas ini
*erghhh, nasik minyak tadi sedap woahh haha



3 comments:

  1. okay best. jgn lupe follow saye. blog lak cam same je color.. haha.. adeii :)

    ReplyDelete
  2. hahahah
    siot ko nasi minyak sedp..
    na,insaf 1jm je ea??hik3

    chaiyok lar..alhamdulillah lina..huhu

    ReplyDelete
  3. haha boom :D

    selalu2 lah hapdet cik lina :D
    ade masa den dtg komen :d

    ReplyDelete